Home | Fitness | Focus T25 – Een slank lichaam in maar 25 minuten workout per dag

Focus T25 – Een slank lichaam in maar 25 minuten workout per dag

Focus T25 Fitness Workout is vooral een cardiotraining gericht op het onderlichaam. Shaun T heeft na zijn wereldberoemde Insanity een nieuwe training ontwikkeld die heel effectief is, alleen net iets minder zwaar als Insanity. Focus T25 is wel een stuk aangenamer dan Insanity het blijft natuurlijk een pittige training waarvoor je echt wel doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Het stukje “burnout” halverwege en tegen het einde is zo een stukje waarin je mentaal sterk moet zijn, hierin moet je zo diep gaan op een moment dat je al veel van je lichaam gevraagd hebt. Hierdoor ga je het optimale van je…

Review overzicht

Gebruiksgemak
Voldoet aan verwachting
Mogelijkheden

Goed

Samenvatting: Wederom een zeer goede training van Shaun T!

Bezoekers waardering: Wees de eerste!
69

Focus T25 Fitness Workout is vooral een cardiotraining gericht op het onderlichaam. Shaun T heeft na zijn wereldberoemde Insanity een nieuwe training ontwikkeld die heel effectief is, alleen net iets minder zwaar als Insanity. Focus T25 is wel een stuk aangenamer dan Insanity het blijft natuurlijk een pittige training waarvoor je echt wel doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Het stukje “burnout” halverwege en tegen het einde is zo een stukje waarin je mentaal sterk moet zijn, hierin moet je zo diep gaan op een moment dat je al veel van je lichaam gevraagd hebt. Hierdoor ga je het optimale van je lichaam vragen en zal de verbranding ook optimaal zijn. Gelukkig krijg je na het “burnout” stuk gelijk een hersteloefening, zodat je je lichaam even wat rust kan geven om gelijk weer door te gaan.

Focus T25 van Shaun T is vooral een cardio training, deze trainingsvorm helpt je je gehele conditie te verbeteren en perfect om vet te verbranden. Tevens is Cardio Training goed voor je vitale organen zoals je hart en longen.

Focus T25 Training

De trainingen van Focus T25 duren allemaal ongeveer 25 minuten zoals de 25 in de titel aan aangeeft. Dit is de totale trainingsduur maar wel exclusief een cooling down die na elke goede cardio training vereist is. Het fijne aan de trainingen van Shaun T is dat je er geen extra trainingsmaterialen voor nodig hebt en je dus meteen thuis aan de slag kan gaan. Ook wordt er rekening gehouden met mensen die de training van Shaun T niet gelijk helemaal vol kunnen houden. Hiervoor heeft Shaun T een dame genaamd Tonya in beeld gezet en zij zal aangepaste en wat makkelijkere oefeningen laten zien gedurende de gehele workout. Focus T25 is gebaseerd op op 25 minuten volledige inzet, dus als je even niet meer kan dan biedt Tonya uitkomst. Dus zit je even stuk, blijf meedoen.

De training is opgedeeld in een Alpha en een Beta gedeelte. Het Alpha gedeelte is speciaal ontwikkeld om je de verschillende bewegingen te leren en om je conditie alvast op te gaan bouwen. Het Beta gedeelte is echt “killing” hierin ga je steeds een stapje verder en verbrandt je nog meer calorieën dan in het Alpha gedeelte. Het is dus belangrijk dat je het Alpha gedeelte goed afrond voordat je begint aan het Beta gedeelte.

Focus T25

Focus T25 Alfa Fase

 

Het Alpha gedeelte van Focus T25 kun je opdelen in de volgende speciaal door Shaun T ontwikkelde onderdelen voor elke dag:
Cardio
Speed 1.0
Total Body Circuit
Lower Focus
Ab Intervals
Stretch

Elke dag zal een van de bovenstaande trainingen aan bod komen zoals je ook in het schema kan zien. Op vrijdag kan je en dubbele training doen, afhankelijk van de tijd en zin die je hebt (het is dus geen verplichting). Wel heel erg belangrijk is het stretchen op zondag, vergeet dit echt niet te doen het helpt je spieren te herstellen voor de training van de week erop.

 

Focus T25

Focus T25 Beta Fase

 

Het Beta gedeelte van Focus T25 bestaat net als het Alpha gedeelte uit verschillende speciaal door Shaun T ontwikkelde onderdelen:
Core Cardio
Dynamic Core
Rip’t Circuit
Upper Focus
Speed 2.0

Denk niet te makkelijk over de Beta fase als je de Alpha fase tot een goed eind hebt gebracht. De Beta fase is veel intensiever en de oefeningen worden steeds wat moeilijker. Het wordt met de week zwaarder en je zal merken dat het stretchen op zondag nog belangrijker is dan in de Alpha fase.

 

 

Welke oefeningen kan je verwachten bij Focus T25.

Het begint allemaal bij de warmup is gebaseerd op High Knees. Bij deze beweging blijf je op je plaats en til je elke keer je knie tot boven heuphoogte. De rest van de warming up is veelal gebaseerd op deze oefening.

Na de warmup fase krijg je een serie oefeningen die gebaseerd zijn op de volgende workouts:
Jacks: Je springt en doet je benen uit elkaar en je armen boven je hoofd, bij de volgende sprong breng je je armen weer naar beneden en je benen bij elkaar.
Lunges: Je buigt je je voorste knie en je strekt je achterste been zover mogelijk naar achter, zorg wel voor een goede uitvoering anders kan je met deze oefening makkelijk een blessure oplopen.
Mountain Climbers: Ren met opgetrokken knieen en doe je armen om en om boven je hoofd.
Jumps: Dit kan je zien als touwtje springen, alleen dan zonder touw.
Burnout: Deze oefening gaat vooral om het volmaken van de oefening, in deze oefening zullen al je spieren die je al gebruikt hebt nogmaals worden aangesproken. Deze oefening is een combinatie van alle oefeningen en zal je tot het uiterste laten gaan.
Hops: Dit zijn squat oefeningen, deze oefening zal direct naar de burnout komen om je te laten herstellen. Let wel op dat je ook deze oefening goed uitvoert om blessures te voorkomen.
Sprints: Het woord zegt het al, bij deze oefening ga je springen van de starthouding naar de sprinthouding en zal je op je plaats een sprint moeten maken.
Kicks: Dit zijn verschillende soorten trappen die je moet gaan uitvoeren. De oefening heeft Shaun T uit eerdere programma’s meegenomen en zijn echt heel zwaar om goed uit te voeren.
Speed & Agility: Zijn korte en kleine sprongen die snel achter elkaar volgen.
Burnout: Wederom een combinatie van alle voorgaande oefeningen waarin je tot het uiterste gedreven zal worden. Deze oefening is er om je helemaal leeg te laten gaan.
Power Moves: Deze oefeningen zijn voor je onderbuikspieren. Je moet je knieen omhoog brengen en zal op deze manier je buikspieren gaan trainen.

Zoals net al aangegeven dien je na elke goede cardio workout een gedegen Cooling Down te doen. Dit is vooral belangrijk omdat je je hartslag weer op een normaal niveau dient terug te brengen. Deze mag je dus niet overslaan.

Mijn ervaring met Focus T25 van Shaun T.

In vergelijking met de Insanity Training die ik gevolgd heb van Shaun T is dit beter voor mij geschikt. Focus T25 is minder belastend voor je spieren en is door de intensiteit ook beter vol te houden dan Insanity. Ik vond het vooral fijn dat er door Tonya, een andere trainer op de voorgrond wat minder intensieve oefeningen gedaan worden, zodat als je Shaun T even niet kan volgen je toch verder kan met de training.

Na de eerste week dacht ik bij mezelf dat ik het weekend volledig kon rusten en het stretchen over kon slaan. Dit is dus echt een vergissing, ook na de eerste week is het belangrijk om je spieren goed te laten herstellen. De training van de eerste week vond ik namelijk goed vol te houden. Het is wel intensief maar een stuk minder intensief als Insanity, waardoor mijn motivatie om de trainingen te blijven volgen zeer groot was. Ik denk dat je het echt dat Shaun T nu een workout heeft ontwikkeld die voor iedereen wat beter te doen is.

Ik ben nu 6 weken onderweg en net begonnen aan de Beta Fase, mijn god dit is wel een heel verschil met de Alpha Fase. Dit lijkt wat meer op Insanity, maar is toch nog net iets beter te doen. Zonder een goede afwikkeling van de Alpha Fase kun je beter niet beginnen aan de Beta Fase. Je basisconditie dient echt opgekrikt te zijn naar een hoger niveau. Het resultaat tot op heden is dat ik 5,5 kilo ben afgevallen en ik voel me echt fit. Natuurlijk is een strakker en slanker lichaam fijn, maar voor mij is de energie de je er van krijgt echt het belangrijkste. Met deze boost heb ik weer zin om meer te ondernemen en dat maakt het allemaal net wat aangenamer.
Wil je meer energie krijgen net als ik en een strakker lichaam krijgen dan kan ik Focus T25 echt aanraden. Het is een leuke workout die je makkelijk thuis kan doen. Het kost je maar 25 minuten per dag en je zal versteld staan hoeveel beter je je daar door gaat voelen.

Wil jij ook meer energie en een strakker lichaam krijgen tegelijk klik dan hier.

Focus T25 Fitness Workout is vooral een cardiotraining gericht op het onderlichaam. Shaun T heeft na zijn wereldberoemde Insanity een nieuwe training ontwikkeld die heel effectief is, alleen net iets minder zwaar als Insanity. Focus T25 is wel een stuk aangenamer dan Insanity het blijft natuurlijk een pittige training waarvoor je echt wel doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Het stukje “burnout” halverwege en tegen het einde is zo een stukje waarin je mentaal sterk moet zijn, hierin moet je zo diep gaan op een moment dat je al veel van je lichaam gevraagd hebt. Hierdoor ga je het optimale van je…

Review overzicht

Gebruiksgemak
Voldoet aan verwachting
Mogelijkheden

Goed

Samenvatting: Wederom een zeer goede training van Shaun T!

Bezoekers waardering: Wees de eerste!
69

Heb jij ook ervaring met dit product? Deel je mening en help anderen met hun beslissing!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*